Min fina lucia =)

Idag har Melissa varit lucia i skolan, hon var sååå fin =) vet inte hur många ggr jag strök hennes lucialinne så det skulle vara riktigt slätt =)






Ska snart till kupolen en snabbis och köpa lite av de sista julklapparna. Sen ska jag hem och sova eftersom jag ska jobba i natt. Gick upp 05.30 i morse så om jag inte får sova kommer jag bli helt död. Sover så himla dåligt på nätterna också. Blev väl kanske 4 timmars sömn. kan inte ligga på rygg riktigt eftersom jag får så mkt sura uppstötningar. Konstigt fast magen inte är så stor.



I fredags så ringde en barndoktor från falun angående melissas EEG undersökning. Det är en undersökning som mäter hjärnans elektriska impulser. Melissa har haft lite frånvaroattacker, i några sekunder så stirrar hon bara framför sig och är inte riktigt med. Sen efter några sekunder är allt som vanligt igen. Så vi har vart både på en rtg (datortomografi) som skulle utesluta tumörer och på EEG. Röntgen visade som tur var ingenting men EEg undersökningen visade tecken på Epilepsi.  han har såna här frånvaroattacker några eller nån gång i veckan.
Man har ju märkt på henne att hon har blivit mer tröttare än vanligt också.

Hon har ALDRIG haft kramper, och får kanske aldrig det heller, det är inget som man vet. Men doktorn som ringde i fredags tycket ändå att vi skulle börja medicinera henne. men efter att jag har varit in och läst om medicinen så tänker jag INTE ge henne medicin i nuläget. det är sådana hemska  biverkningar med de här medicinerna så jag tänker inte utsätta henne för det. Hon mår helt enkelt bättre utan. Hon är själv inte medvetna om de här frånvaroattackerna och eftersom det är så lindrigt så tänker vi avvakta och se vad det blir av det hela.

Min älskade lilla tjej, man är så jävla maktlös, man kan inte göra nånting och det är så fruktansvärt frustrerande!!!! Hoppas verkligen det bara blir så här och inge värre. det är bara att vänta och se.

Ska till doktorn och ta lite prover i veckan men henne bara.


Älskar dig så mkt gumman!!!


/LINDA


Kommentarer
Postat av: Jennie

Oj va tråkigt att höra om Melissa, förstår att det måste kännas jättejobbigt! Men ändå positivt att ni upptäckt det och vet vad som är fel, då är det ju lättare att hålla koll om något förändras. Förhoppningsvis klarar hon sig utan medicinerna.



Va fin hon var som lucia!!

Kram på er!

Postat av: Bea

Guuud va fiin hon va :)

2009-12-14 @ 17:14:30
Postat av: Madde

hej Linda...hoppas verkligen allt ordnar sig med Melissa..hoppas du kommer ihåg mig..;)

Grattis till graviditetn förresten jätte roligt för dig.:) kram madde

2009-12-14 @ 21:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0