Rutinultraljud =)

Idag har jag och Daniel varit på rutinultraljud i Falun. Det är verkligen helt sjukt att de är så små fast allt är färdigutvecklat =)  Hon var jättebra som vi fick, hon visade vad allt var, fick till och med se alla fingrar och tår =) Den var väldigt lugn bebisen, så hon fick knuffa lite på magen för att få den att ändra läge så hon kunde se allt. Vi hade ju den 11 april som datum som vi fick efter de 3 tidigare ultraljud som jag har varit på men nu fick vi den 15 april, så vi blev framflyttade 4 dagar, så jag går in i v 18 idag i stället för i måndags. Enligt sista mens så är datumet 9 april (pappas 50 årsdag) vi får se när den väljer att titta ut =) åh längtar så grymt mycket efter bebisen nu!!! men än får den då gott ligga kvar....

baksidan på bebisen =)

bebisen i profil


Var in till akuten igår, eftersom jag har haft en sån helvetiskt huvudvärk och till slut stod jag verkligen inte ut. Jag brukar ha huvudvärk till och från men det här var verkligen olidligt!!huvudvärken satt i bakhuvudet på vänster sida. Det dunkade i hela huvudet så jag trodde det skulle sprängas.  hade sån huvudvärk så jag kräktes 2ggr så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och de tycket att jag skulle åka in. Så min underbara svärmor hämtade och skjutsade in mig och stannade även kvar hela tiden =) Fick komma in ganska snabbt och de tog en massa prover och tog ekg eftersom jag hade väldigt hög puls när jag kom in,130 låg den på, men det var nog bara för att jag hade ont. Sen gjorde läkaren en massa neurologiska undersökningar. Allt såg bra ut, hade förhöjda leukocyter (vita blodkroppar) men det trodde doktorn berodde på att jag hade så ont. Så doktorn trodde att jag hade fått en svår spänningshuvudvärk som hade satt sig på ett ställe  bak i huvudet och eftersom jag hade så väldigt ont så fick jag med mig tabletter hem (dexofen). Vågar knappt skriva det får då kommer det väl tillbaka men idag har jag inte haft huvudvärk peppar peppar. Lät ju skitlöjligt med spänningshuvudvärk  men så ont som jag hade har jag då aldrig haft förrut....usch är livrädd att det ska komma tillbaka....men har ju tabletter i falla det skulle det.


Ska jobba 2 nätter nu....



/LINDA


 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad skojj att få se den lilla på rul.. så glad för eran skull att pyret håller sig kvar..

2009-11-09 @ 19:49:58
Postat av: Linda

Tack så mycket =) det värmer verkligen =)

2009-11-10 @ 09:25:02
URL: http://lindalindisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0