Vaccin eller inte, det är frågan......

jadu jag som skrev ett inlägg för nån vecka sen att jag absolut INTE skulle vaccinera mig, har börja tveka nu....

Man har ju som sagt 4 ggr högre risk att bli riktigt sjuk av svininfluensan som gravid, och med min tur så trillar man väl pall!! =/...nej usch då....och nu har jag hört både på tv och radio och på internet att en dos vaccin är som en portion fisk (tänker på kvicksilverhalten) ...och fisk äter jag minst en gång i veckan. Så jag ska tänka tills i morgon om jag ska vaccinera mig, i sådana fall åker jag in till jobbet i morgon bitti så jag får det gjort.  Men nu helt plötsligt lutar det åt att jag SKA vaccinera mig, jag som var helt emot det förra veckan...=)
Om jag inte skulle vaccinera mig så har jag ju lite dumt jobb, eftersom många av de som får svininfluensan hamnar hos oss....

Jag skulle aldrig ta det om jag trodde att det skulle skada vårat älskade mirakel i magen. jag tror att de har kollat det så pass mkt så jag litar på alla doktorer och forskare.....


nu ska jag göra lite kalops...har aldrig gjort det förrut så vi får hoppas det blir bra =)


/LINDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0