Gravid!!! =)

Nu har jag väntat länge nog med att berätta =)  Väntar mitt och Daniels mirakel =) efter 4 missfall på rad så håller jag tummarna att det ska gå bra den här gången!! =)

Den 3 e augusti (på daniels födelsedag) tog jag ett gravtest, och det visade ett starkt plus! Ringde till Daniel eftersom han var i Norge och jobbade och frågade om han ville ha världens bästa födelsedagspresent? =) och då förstod han på en gång var det var.....
Började med fragmin sprutorna den 4.e augusti och tar 1 om dagen. I början tyckte jag att det var jobbigt att sticka sig sj i magen men det har man vant sig med nu =)
Den 25 augusti fick jag äran att se miraklet för första gången, hade då gått 7 fulla veckor, och det var så underbart att se den där lilla bönan med ett hjärta som pickade för fullt=)  började storböla =) var ju såå skönt att se att det levde!
 
Runt v 6 började jag må fruktansvärt illa och gör det fortfarande. det går inte en dag utan detta illamående. har provat allt som går, har till och med fått receptbelagd medicin (lergigan comp) utskrivet men det hjälpte inte ett dugg!!!  Det som hjälper lite för stunden är gula tomater =)  men min doktor (dr ekerlid) säger att det är positivt att jag mår som jag mår eftersom det är tecken på en stark graviditet=) så det är bara att bita i hop helt enkelt... vet ju att det kommer nåt helt fantastiskt ut av det =)

den 17 september fick jag se miraklet för andra gången.var då i v 11 (10+2) vilken skillnad det var att se pyret nu om man jämför med första gången. Nu såg man ju både armar och ben och det stora huvudet =) allt såg fortfarande bra ut och fick 2 bilder att ta med mig hem så daniel och melissa kunde få se =)

Har varit sjukskriven från jobbet i snart 3 veckor men har tänkt att börja jobba igen till veckan....mår vä inte så mkt bättre men ska försöka i alla fall.

den 6:e oktober ska jag få se miraklet en tredje gång =) Dr ekerlid ville se så att moderkakan hade tagit över försörjningen av fostret och att gulkroppen hade försvunnit.

kan inte beskriva i ord hur jag känner, är bara så himla glad. det har varit kämpigt på vägen men man ska aldrig ge upp.




/LINDA


Kommentarer
Postat av: Mia

ååå va roligt det är att det äntligen går bra för er!! är så himla roligt att vi och emma får så tätt också =). hoppas att illamående snart går över! kramar.

2009-09-27 @ 11:39:54
Postat av: Maria Theander

Gud vad glad jag blir för eran skull! Åh så himla mysigt! Jag håller mina tummar för att allt går hela vägen den här gången!

Hoppas du snart mår bättre!!



Kram till er!

2009-09-27 @ 19:16:52
Postat av: bengan!!!

GRATTIS GUMMAN!!!!!!!!!!! e såååå glad för din skull :)

2009-09-28 @ 11:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0