Bio,böter och bebis =)

I går var jag och Melissa på bio, vi såg prinsessan och grodan. Och i all hast så glömde jag helt bort att köpa en p-biljett och såklart när bion var slut satt det en fin liten gul lapp på rutan, FAN tänkte jag, trodde den skulle vara på 500 eller ännu mer så jag blev lite förvånad när den var på 200,kändes ju faktiskt lite bättre =)  Tror det är min andra p bot som jag får sen jag tog körkort....aja ingen ide att irretera sig över det,bara att betala och se glad ut =)

 

Förresten så är det inte bara jag i min familj som är gravid=) jag ska även bli moster igen  i sommar =) Så mamma och pappa får 2 barnbarn samma år. Fortfarande ganska tidigt så jag  skriver inte ut hennes namn än =)



Var förresten in till förlossningen igen i fredags. Har haft en sån helvetisk ihållande huvudvärk och lite + på urinstickan och dessutom en brännande känsla under det högra bröstet. Så jag pratade med min barnmorska och hon tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen så jag gjorde det och de tyckte att jag skulle komma in på kontroll.  Fick ett rum på en gång, så det var skönt =) sen fick jag ligga och vila lite och sen tog de blodtryck som då låg på 140/80, vilket jag aldrig brukar ha, är en lågtryckare annars. Sen tog de en ny urinsticka och blodprov. Och jag fick hela tiden ha ctg på mig så man såg bebisens puls=) herregud vad det tickade på. Ena stunden var det 135 och nästa upp mot 180! Jag märkte att bebisens puls ökade mycket när jag hade sammandragningar så jag frågade en barnmorska om det. Och hon sa att det var bara ett friskhetstecken och  att den reagerar på att det händer nåt=)  Blodproven var bra och det visade inte så mycket på stickan heller 1+ bara på socker och vita, och det kan man ha som gravid det behöver inte vara havandeskapsförgiftning för det. Fick ju även prata med en kanongullig och trevlig läkare (kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter) hon klämde och kände på magen och gjorde även ett ultraljud=) fick se älsklingen igen! Och den ligger precis så som jag har trott, med huvudet nedåt och med ryggen på min högra sida och fötterna på vänster=) allt såg jättebra ut med bebisen och det är ju det som är huvudsaken. Och den sparkade kanonmycket när jag var där inne =)  Så efter att ha pratat med läkaren så blev det hemfärd igen men hon sa att jag behöver lugn och ro och att jag absolut inte ska stressa. Så jag får väl försöka lugna ner mig lite. Vet att jag oroar mig väldigt mycket fortfarande om lilla bebisen eftersom jag vill ju att allt ska gå bra den här gången.....




Nu ska jag damma lite på övervåningen men i ett lugnt tempo då =)


/LINDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0