lilla hjärtat <3

Ringde in till dagavdelningen på kvinnokliniken i falun i morse och berättade hur jag hade haft det i går kväll. Och de ville att jag skulle komma in på koll. Hon frågade även varför jag inte hade ringt in till förlossningen när jag hade så täta värkar och ont? ja ja jag ville inte åka in i onödan sa jag =) usch vad dum man kände sig.....aja fick en tid vid 13 i dag i allafall.

Fick en ctg kopplad som jag hade ca 1 timme. Visade några kraftiga sammandragningar men de var inte regelbundna. Sen gjorde en läkare vaginalt ultraljud för att mäta livmodertappen,för att se om den hade påverkats av sammandragningarna. det hade den inte!! skönt!!  Men hon såg att huvudet låg väldigt långt ner och det var inte  vanligt så pass tidigt. och jag känner verkligen att det gör det för det är ett hemskt tryck nedåt hela tiden.  Känns som den skulle kunna komma vilken minut som helst. Får hoppas det lugnar ner sig.....Har haft mycket sammandragningar nu i kväll också....lilla hjärtat än får du då ligga kvar!! några veckor till!



fasen det har varit mkt krångel och skit under den här graviditeten....så det ska bli så skönt när vi äntligen få ha dig här!




/LINDA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0