Barnmorsebesök

 Nu är jag inne i v 30 =) tycker det känns lite speciellt när man har kommit över just den gränsen =) Har precis varit till Barnmorskan och lyssnat på älsklingens hjärtljud och mätt magen för första gången. SF måttet låg under det normala genomsnittet men det gjorde jag även med Melissa så det är nog ingen fara, får nog ingen jättebebis=) Melissa vägde 3160 när hon kom ut och SF måttet var precis som med henne i just den här veckan. Hjärtljuden låg runt 140. Mitt blodtryck var lite högre än vad det brukar vara. jag brukar ligga runt 110/55-60 och nu låg det på 125/75 så man får väl ha lite extra koll. Kan ju ta på jobbet och mamma kan ju ta på mig hemma också. Har haft lite mer huvudvärk de här senaste dagarna så det är väl bara bra att ha lite extra koll.

 

Jobbade eftermiddag i går och herregud jag har aldrig varit med om en sån kväll...fick in en väldigt kritisk patient så man hade att göra hela dagen. Men det positiva är ju att kvällen gick kanonfort =) Sista eftermiddagen jag gör idag!!

 

Mamma och pappa skulle ha kommit hem från Thailand i går men deras plan som skulle hämta dom hade fått lov att nödlanda för det var nåt tekniskt fel. och sedan hade idioterna i Mumbai inte låtit dem flyga i väg utan utpressat Fritidsresor på en massa pengar för att planet skulle få lyfta!!! Vilka sjuka människor det finns. Så Fritidsresor skulle stämma dom. hur kan man bara göra så??? Men nu är dom i allafall på hemväg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6508325.ab


/LINDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0