Förlossnings besök

Igår efter lunchtid nångång fick jag sån kramp eller ja värk i magen:i början kom det och gick lite men sen mot kvällen höll det i hela tiden. Kändes nästan som håll i magen fast värre. Och magen var alldeles hård.Och det spelade ingen roll om jag satt,stod,låg ner så gjorde det lika ont ändå. Så jag tänkte väl att jag ringer i allafall till förlossningen så kommer de säkert lugna mig och säg att det kan vara så. Barnmorskan som jag pratade med var jättetrevlig och hon tyckte absolut att jag skulle komma in så de fick  kolla vad det kunde vara. Minen på min sambo när jag berättar för han att vi måste in på förossningen kommer jag ALDRIG att glömma =) stackarn blev ju skitnervös.

När vi kom dit var det knökfullt på förlossningen så vi får sitta i patientköket och vänta en stund och får sen komma in i ett rum,som egentligen är ett duschrum fast med säng=) det kom in en barnmorska som skulle lyssna på lillens hjärtslag men kunde inte hitta nåt så hon kallar in ytterliggare en barnmorska men hon kunde inte heller hitta nåt.....Så de tillkallar Dr bente som gör ett ultraljud och hon ser på en gång ett pickande hjärta!! Lillen låg så långt in mot ryggen och eftersom jag har moderkakan i framvägg så är det ju också svårare att lyssna. Pust,kan andas ut. Allt såg jättebra ut med bebisen. De hittade inget fel så jag var kvar ett tag på observation....så jag och Daniel åkte hem igen. hade fortfarande ont när vi åkte men idag så känner jag ingenting...konstigt.

Det är väl himla tur att man kan åka in och kolla upp i allafall och personalen var kanontrevlig och läkaren Bente var helt underbar. Huvudsaken allt var bra med lillen. =) så nu hoppas jag att jag inte behöver komma in förrän i april =)


/LINDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0