???????????????????????????????????

Jadu vad ska man säga????


Jag trodde på fullaste, absolutaste allvar att i natt så var det dags att få barn..Sammandragningarna började lite före 22, med mellan 2,5 min-5 min emellan. Har ju haft regelbundna förvärkar vid några tillfällen men har inte haft just några problem att somna då, men i natt var det totalt omöjligt!! Det gjorde så himla ont. Det drog nåt fruktansvärt i ryggen, som mensvärk fast 100 ggr värre ungefär, precis så kändes det när jag hade värkar med Melissa för 10 år sedan. Sammandragningarna var även mycket längre nu än förrut.  Eftersom det absolut inte gick att somna så gick jag ner och tittade på tv i soffan och gick runt runt, blev liksom inge bättre fast jag hade vilat länge. Tanken slog mig, shit kommer vi få barn i natt???
När klockan var 03.30 var jag så himla trött så jag gick upp i sängen och måste ha slumrat till 1 timme för sen när jag vaknade så kändes det inte alls lika mycket. Helt sjukt, gå från att göra så jävla ont till att bara försvinna?? Börjar bli trött på det här nu....


Ringde i allafall in till dagavdelningen i falun i morse och berättade hur jag hade haft det och de ville att jag skulle komma in för kontroll. Fick ha ctg och älsklingens hjärtljud låg på allt mellan 125-165/min. Sen kom det in en doktor....en kille på ca 30, herregud tänkte jag, inte det också =) men det var bara att hoppa upp i gynstolen och bresa...=) Livmodern hade inte påverkats av mina sammandragningar men han kunde se att, vet inte om det är livmoderhalsen eller tappen som i allafall var mogen. vet inte riktigt vad det innebär men men.....Har i allafall fått Bricanyl tabletter nu som jag ska ta om det blir så igen. Som ska stanna av det. Eftersom de helst vill att man ska i allafall gå 36 fulla veckor, jag är ju på 35+3 i dag.  Men vad jag fattade så om det är "riktiga" värkar så hjälper det inte med bricanyl, så jag kan inte stanna upp nåt i fall det verkligen är på g. Får se när den här lille bestämmer sig för att titta ut, vem vet man kanske går över?? =)



/LINDA

 


Kommentarer
Postat av: linda

Oj då kanske det är på G snart då!! När livmodertappen är mogen så kan man föda närsom hellst.Precis så som du hade i natt hade jag 1 natt innan jag födde Alexander och 2 nätter innan jag födde Anton.Det försvann också och sen var det lungt tills DE riktigt ONDA kom. Har haft 2 korta förlossningar så de är jag glad över. Hoppas ni får eran skatt snart och att allt går snabbt och bra! kram

2010-03-15 @ 17:08:34
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0