Måndag

Elsa är fortfarande kanonförkyld, har varit sjuk i 2 veckor nu, nu måste det väl snart släppa hoppas jag. Men än ser jag då ingen förbättring. Vi var in till akuten i lördags kväll med henne, eftersom vi tyckte att hon hade försämrats i sin förkylning. Hon var mycket mer slö och orkade knappt äta utan bara sov hela tiden. det var smällfullt med folk på akuten, tur att vi fick komma in ganska snabbt. Hon hade 38 graders feber och otroligt täppt i näsan. Läkaren tyckte att vi skulle vara kvar på barn över natten, men de skulle ändå inte göra någonting bara komma in lite då och då och titta till oss, så då bestämde vi att vi skulle åka hem, och skulle hon bli ännu sämre så skulle vi ju såklart åka in igen. Hon somnade vid halv 10 och vid halv 4 hade hon fortfarande inte vaknat så då väckte jag henne för att ge henne mat. 6 timmar i sträck har hon aldrig sovit förrut så man märker att hon är tagen av förkylningen lillgumman. I natt så har hon vaknat vid 01 och 04 för att få mat så det är ju bra. men hon är fortfarande otroligt trött och täppt. Usch man vill bara fräsa ur näsan åt henne men det är väl tur att det finns nässugar. men ändå så vill man ju inte suga allt för mycket heller eftersom det kan reta så det blir ännu mer.


och i förrgår så kände även jag att jag börjar bli förkyld, typiskt jag som trodde jag skulle klara mig! Men icke, har kanonont i halsen och täppt i näsan....


Vi var även på dop i lördags innan vi åkte in till akuten. Min kompis Emmas son August skulle döpas. Det var ett jättefint dop! de fick ju riktigt tur med vädret=)



Tror jag ska börja tvätta lite fönster här hemma....


/LINDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0