Förkylning

Det är ju fan helt otroligt, Elsa är sjuk IGEN. Hon är jämt förkyld, tycker inte att det går många dagar utan att hon är täppt i näsan. Och hostan som hon har är såååå dryg. Stackarn vaknar en massa på nätterna av den där förbannade hostan. Hon har haft hosta till och från i 6-7 veckor nu. Pratade om det på BVC och hon sa att det är ju inte normalt men hon är inte ensam om att ha det,många barn har det tyvärr, och det sitter i länge. Det står väl inte på förrän jag blir smittad. Brukar bli det när Elsa är sjuk.


Igår skjutsade jag Melissa till en kompis och då passade jag och Elsa på att hälsa på Elsas farmor, min underbara svärmor Eva-lill =) Var nog där i nästan 3 timmar. Fikade med budapestbakelser,shit vad gott det är.


Beställde de 3 första Narnia böckerna till Melissa i julklapp. Då har hon då att läsa långt framöver =)
Och fick även hem Elsas learning puppy i går. Väldigt stort paket som inte vägde nånting, så han på posten frågade om jag hade köpt luft =)


Blir bara att vara hemma och kurera lilltjejen idag. Min stora tjej sover än, blir nog en timme till me....


Nästa vecka ska vi till IKEA, jag, elsa, daniel och svärmor. Melissa är ju i skolan så hon följer inte med.


Och jag funderar på att köpa en ny mobil till Melissa i julklapp, fast jag har sagt att jag inte ska göra det. Men den har börjat att krångla så mycket så det är nog bäst med en ny.....får se hur jag gör....



/LINDA

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, ser att Elsa har haft hosta länge, Elise har haft hosta i över 2 månader nu och vi har varit till läkare flera gånger, i måndags när vi var in så fick vi reda på att hon hade något som heter mycoplasma så hon fick antibiotika, den hostan är det tydligen jätte många här i Borlänge som har nu och den håller i sig länge om man inte får medicin mot den!

2010-11-03 @ 20:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0