Nytt år

Som väntat fick Elsa hur mycket julklappar som helst. Även melissa fick väldigt mycket. Tror hon var mest nöjd med mobilen och nintendo ds spelet som hon fick =) Elsa fick en sjungande och spelande gran av sin farmor som hon tyckte var väldigt skojig. Hon sitter och dansar när hon lyssnar p åmusiken =) även när det är musik på radion så sitter hon och dansar med nu. Julen och nyår var jättemysig med trevliga människor och mycket god  mat!

På nyårsaftonen så lagade pappa, Bernt (fasters man) och Daniel maten. Det är tradition att männen gör det just den dagen. Det blev flamberad pepparstek (oxfile) med potatisgratäng och även inbakad oxfile med svampstuvning, herregud vad gott det var! Nu får man längta ett år till nästa gång.....jag och barnen åkte hem runt 01.30, Elsa hade sovit några timmar och hon var så trött så hon sov medans jag klädde på henne overallen också. Min älskade sambo kom hem med taxi runt 06 =) han och hans mamma hade stannat kvar. De hade haft väldigt trevligt. Jag förstår inte att dom orkar, själv brukar jag vara kanontrött vid 22 på kvällarna =) det är så kul för Daniel och min pappa är riktigt taighta, han pratar mer med pappa än jag gör.


Och vilket temperament Elsa har börjat att visa...jisses. I går var hon på en sak som hon inte fick, så Daniel tog bort henne och herregud vad hon vrålade och skrek. och hon har börjat att krångla när man ska klä på henne också, blir stel som en pinne och vill inte klä sig =) härliga unge =)


Daniel jobbar bara 3 dagar den här veckan eftersom det är röd dag på torsdag och klämdag på fredag. Skönt att ha han hemma, han var ju även ledig hela förra =) Annars har dom fullt upp, de har jobb ända till efter semestern i sommar, så det är kul.


Min lillasyster Annelie ska flytta till Växjö och fortsätta att plugga där så jag ska kanske följa med henne och mamma i helgen när de tar med flyttlasset. Förhoppningsvis så åker vi i så fall på torsdag och kommer hem igen på fredag. fast det beror på om mamma får vara  ledig på fredag.......



god fortsättning...


/linda

Kommentarer
Postat av: linda

Hej åker ni till växjö va kul =) hör av er då.kraaam

2011-01-04 @ 11:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0