Paj och tut bingo =)

I går bjöd jag 3 av mina vänner på lite jordgubb/rabarber paj med vaniljvisp, mkt gott =) 2 av dem har barn varav 1 är jämngammal med Elsa, wilma heter hon. och Annas dotter Thilde är 4 månader och maria är gravid i v 36 så hon och Tomas får snart sitt första barn =) Får se om det blir en till tjej i det här tjejgänget eller om det ska bli första grabben =)


Sen igår kväll åkte jag, mamma och syrran Angie på bilbingo i Romme. Mamma vann 200och jag var 1 nr ifrån att vinna 5000 kr!!! Satt och väntade på nr 66.....men men nästa gång kanske =)


Idag blir det nog lugnt, inget planerat.


I morgon får jag se lilla pyret igen <3 längtar extremt mkt!! Läste förresten i tidningen idag att gravida bör sova på vänster sida annars ökar risken att fostret dör i slutet av graviditeten. risken kan halveras om mammam sover på vänster sida. herregud vilken sida tror ni att jag sover på????? ja inte är det vänster i allafall!!!! aja nu får man väl börja sova på den då.....det är samma forskare som kom på för 20 år sen att det är större risk att bebisen dör av plötslig spädbarnsdöd om de sover på mage. Så han vet ju vad han pratar om...Enligt honom så ökar trycket på vissa blodkärl och att blodförsörjningen minskar om mamman ligger på höger eller på rygg. Jag har ju verkligen en favoritsida att sova på och det är på höger sida. men jag vet att när jag väntade Elsa så gick det absolut inte att sova på den för hon sparkade nåt så enormt då, så då sov jag ju faktiskt på vänster sida stor del av graviditeten......så nu blir det att sova på vänster!! ingen ide att utmana ödet.


Elsa har ett nytt favoritställe som hon vill sitta på.....i sin dockvagn, som är en liggvagn =)



/LINDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0