Sommar väder. Planerat snitt.

Riktigt varmt är det ute, väldigt skönt men nästan lite fööör varmt nu när man är varmare än vanligt också =) Men man ska inte klaga!! Idag har vi varit ute hela dagen. Köpte en liten pool med uv-tak till Elsa som hon har spenderat några timmar i =) Elsa somnade som en stock för 2 timmar sen. Och Melissa har lyckats slita sig från youtube och facebook och är inne och duschar.

Daniel åkte ner till P&L för att se några band (och fömodligen sitta i öltältet) med några kompisar. men jag är inte bitter! =) tycker faktiskt att det är skönt att bara vara hemma och ta det lugnt, jag ska ju ändå gå på lördag och det räcker för mig. Några kompisar kommer hit på dagen på lördag så det ska bli riktigt skoj=)


och nu har våran målare (Daniels morfar) målat klart utbyggnaden utvändigt=) blev kanonbra!! han är verkligen duktig som vill och orkar hålla på.


Och jag kan bara inte sluta oroa mig för det här med vikten, visst läkaren sa att allt såg bra ut med bebisen och att den växte som den skulle, men va fan är det verkligen normalt att gå ner i vikt när man är gravid???? Mår varken illa eller kräks.Mår kanon.  Nu är det bara + 2 kg sen plusset i dec.....blir inte klok på det här! Men bara bebisen mår bra så är ju allt bra men kan inte sluta oroa mig ändå.......så här var det då inte med de andra två.....


har sådana starka och smärtsamma sammandragningar om dagarna så ibland är det så man nästan tappar andan =)


När jag var till läkaren för snart 2 v sen så blev det även bestämt att det blir planerat snitt. Jag och Daniel har pratat otroligt mycket om det,velat fram och tillbaka. och pratat om vad som hände under Elsas förlossning eller katastrof snitt som det nu blev.
Vi kände oss båda så otroligt snuvade på allting, man hade legat och kämpat i såå många timmar och sen blir det bara katastrof! han blev utslängt från operation och jag sövd snabbt som attan. Elsa mådde inte bra,hade 1 i apgar!  andades inte utan fick handventileras och ha CPAP efter katastrofsnittet. jag vill ALDRIG behöva uppleva samma känsla och oro som då! hade det gått nån minut till så hade hon kanske inte funnits hos oss idag. Hemska tanke! Så därför i samråd med läkaren så blev det bestämt att det blir planerat snitt eftersom vi inte vill riskera att nåt går snett vid nästa förlossning också.  Och läkaren sa även att eftersom mina värkar med Elsa var kraftiga men tyvärr inte effektiva så finns det en chans att de även blir så denna gång.
Det känns riktigt bra med det beslut som vi har fattat. Så nu ska vi bara vänta på ett datum för miraklets födelse =) har ju BF den 28 aug men det kommer bli nån vecka eller dagar innan det. men vi kommer att hålla datumet hemligt så det blir en överraskning när h*n kommer =)



/LINDA






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0