Onsdag

Sitter just nu och tittar på uppdrag granskning. Det handlar om en gravt dement kvinna på ett äldreboende som har blivit sexuellt utnyttjad av en annan boende. Hon kan själv inte kommunicera med omvärlden.  Och detta hade hänt vid flera tillfällen. Det är fan helt sjuuuukt hur cheferna bara bortförklarar sig!!! Och vill inte ens att personalen ska göra en anmälan. Och när en av personalen vill att kvinnan ska bli undersökt i fall hon har blivit skadad av mannen tycker inte sköterskan att det är aktuellt!! Hur fan kan det inte vara det?? hur tänker folk????Och de stackars anhöriga fick inte reda på det förrän efter nån vecka och de tror att mannen är flyttad men tront på fan att det äcklet bor kvar??? jo visst fan gör han det!! Mannen till kvinnan pratar och ger tidningen varje dag med den här karlen som har utnyttjat kvinnan utan att veta om det! Stackarn! men nu har han fått reda på vem det är och stackarn blev alldeles chokad. Jag hade blivit helt jävla skogstokig om det var tex min mamma eller mormor det handlade om. De stackars gamla ska väl kunna känna sig säkra där de bor.


Har varit till öppna förskolan idag igen, sista gången innan sommarlovet. Sedan umgicks jag lite med syrran bea. Åkte och köpte mjukglass i Romme =) riktigt gott.....I morgon blir det nog en tripp till Mellsta om vädret tillåter....


Klippte gräset första gången idag...det gräs som finns kvar i allafall=) har sått en massa nytt eftersom grävaren har åkt en massa när plattan skulle bli gjord. Men snart så har vi fint grönt gräs igen=)

Magen växer för varje dag tycker jag och lillen sparkar som bara den =) sååå mysigt med en liten mini människa inuti en =) Tänk att man kan älska nån så mycket som man aldrig har träffat =) det var en som sa till mig förra veckan att - du vill väl hellre ha en pojk nu när du har 2 flickor? Varför skulle jag hellre vilja ha en pojk än en tjej? Herregud skulle bli precis lika glad om det kom ut en till tjej.

Nu blir det greys anatomy


/LINDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0